Wiosenna sałatka fit z jajkiem i kiełkami

print

Wiosenna sałatka fit z jajkiem i kiełkami

Pełna nowalijek – szybka i kolorowa

Świeże warzywa i odżywcze jajko – to idealna kombinacja na zdrową sałatkę. Poniżej podajemy proporcje na 3-4 osoby.

Przygotujcie składniki:

  • mała główka zielonej sałaty
  • 2 średnie ogórki
  • 2 jajka
  • pomidor
  • pęczek rzodkiewek
  • garść kiełków (tutaj – rzodkiewek, ale mogą być np. brokułów)
  • 8-10 łyżek sosu winegret

Jajka wstawiamy do gotowania i nastawiamy minutnik na 6 minut. Po tym czasie jajka będą ugotowane na twardo i nie stracą koloru – żółtko będzie żółte, a nie szare. Warzywa myjemy i przygotowujemy w następujący sposób:

  • sałatę suszymy i rwiemy na mniejsze kawałki
  • ogórka (u nas bez obierania skórki) – kroimy na półtalarki
  • rzodkiewki i pomidora kroimy w ósemki (jeśli pomidor jest duży, to przekrawamy je jeszcze na pół)

W tym czasie ugotowały się jajka, obieramy je i kroimy na ćwiartki.

Wszystkie składniki (poza jajkami) wrzucamy do sporej miski i mieszamy. Na wierzch kładziemy jajko i całość posypujemy kiełkami. Polewamy cytrynowym winegretem, solimy i pieprzymy do smaku.

Sałatka wiosenna z jajkiem, rzodkiewką i kiełkami
Sałatka wiosenna z jajkiem, rzodkiewką i kiełkami

Smakowała Ci nasza sałatka fit z jajkiem i kiełkami? Mamy mnóstwo innych pomysłów na sałatki i surówki – znajdziesz je tutaj: Sałatki i surówki